Gyakori kérdések

Az állandó összkerékhajtású rendszerek központi differenciálművet használnak, amelyek lehetővé teszik, hogy az első és hátsó tengelyek változó sebességgel forogjanak, vagyis megteremtik a haladás lehetőségét száraz útfelületen is normál vezetési körülmények között. A kapcsolható összkerékhajtás nem alkalmaz központi differenciálművet, hanem összezárja az első és hátsó kardántengelyeket. A kétkerékhajtást csak normál útviszonyok mellett, a összkerékhajtás üzemmódot csak off-road, vagy vizes, illetve csúszós útfelületen szabad használni.

A részleges összkerékhajtási rendszerek hatékonyan zárják össze az első és hátsó kardántengelyeket, egyetlen hajtás-egységet képezve így, amely nem tesz lehetővé differenciálást az első és a hátsó hajtás között. Zaj a hajtóműből és szoruló hajtás (Crow Hop) fordulhat elő, ha túl sokáig száraz útfelületen vagy kanyarban halad. Ez a szorulás az alkatrészek melegedéshez és azok korai meghibásodásához vezethet.

Forduláskor a kerekek különböző sugarú körön fordulnak, azaz különböző utat járnak be, eltérő sebességgel. Ha a jármű első és hátsó tengelyei összezártak és száraz útfelületen fordulnak, a kerekek eltérő sebessége a hajtás befeszüléséhez vezethet, amely erőteljes „ütés” hanggal, vagy a jármű rázkódásával jár, amikor valamely kerék elveszti a tapadását.

Az összkerékhajtás a jármű álló, vagy haladó állapotában is bekapcsolható 88 km/h sebességig.

Kapcsolható összkerékhajtás rendszer esetén magas fokozatban (High-range) csak nedves, laza, vagy csúszós útfelületen vezessünk. Állandó összkerékhajtás rendszer esetén nem kell a 2WD mód kapcsolásával foglalkoznia az útviszonyok javulása esetén sem.

Mindig az útviszonyoknak megfelelő sebességgel.

A felezőt (Low-Range) átmeneti használatra tervezték, amikor plusz tapadásra és maximális vonóerőre van szükség. Ekkor az első és hátsó kardántengelyek összezártak (4WD), a motor teljesítményét pedig további fogaskerékpáron vezetik át a nyomaték megsokszorozása érdekében. Ne kapcsoljon felezőt, ha a jármű 3 - 5 km/h-nál gyorsabban mozog, valamint ne használja ezt az üzemmódot normál vezetéshez.

Ne menjen gyorsabban 40 km/h-nál

A felező kapcsolása lehetséges a jármű álló helyzetében is, azonban probléma merülhet fel, miután a fokozatok fogaskerekei nem tudnak megfelelően egymásba illeszkedni. A legjobb megoldás, ha a felező kapcsolásához 3-5 km/h-ra lassítja a járművet és a váltót üres fokozatba teszi. Majd, még mindig mozgásban, egy határozott mozdulattal 4-low fokozatba helyezi azt. Ezek után a sebességváltót a kívánt fokozatba lehet tenni. Részletes információért lapozza fel a kezelési útmutatót.

AUTO üzemmódban a jármű automatikusan kiválasztja az útviszonyoknak megfelelő hajtást.

A jármű lehet parkolás üzemmódban, de mozoghat is ahhoz, hogy a Quadra-Lift® légrugózási, vagy a Selec-Terrain® járművezérlő rendszert használja. Mozgás közben a vezető választhatja ki manuálisan a Quadra-Lift légrugózási rendszer magasság beállítását, vagy rábízhatja a rendszerre, hogy az maga válassza ki az optimális beállítást. Speciális útviszonyok esetén a vezető használhatja a Selec-Terrain beállításait az optimális hajtás és fékvezérlés érdekében. A Quadra-Lift különböző magasságainak beállításához sebességhatárokat rendeltek. Parkolás üzemmódot például 20 km/h alatt lehet kapcsolni. 10 km/h alatt a rendszer megkezdi a jármű magasságát a parkolás üzemmódra csökkenteni. Ez a korlátozás biztosítja, hogy a parkolási magasságot elérjük mielőtt kiszállnánk a járműből. Az off-road magasságokra is vonatkoznak sebességhatárok, hogy a vezetési kényelem mindig megmaradjon.